3.4-Ders 4

Bu derste arayüz sınıfımızı yazmaya başlıyoruz.

ders4 adında bir klasör oluşturup, aşağıdaki kodları bir metin düzenleyici ile yazıp, dosyası main.cpp ismiyle kaydediyoruz.

#include <QApplication> 

#include "anapencere.h"

int main( int argc, char *argv[] ){

 QApplication app( argc, argv );

 anaPencere *aPencere = new anaPencere;
 aPencere->show();

 return app.exec();
} 

QT4 Designer'ı açın ve bir Main Window tasarlayın. Kafanıza göre birşeyler yapabilirsiniz, fakat form adı (Object Name özelliği) MainWindow olarak kalsın.

Oluşturduğunuz arayüzü ders4 klasörü içine anapencere.ui olarak kaydedin. Ardından anapencere.h isminde yeni bir dosya oluşturup aşağıdaki kodları yazıyoruz.

#include "ui_anapencere.h"

class anaPencere: public QMainWindow {

public:
 anaPencere();
private:
 Ui::MainWindow ui;

};

Ui::MainWindow kısmı formu tasarlarken verdiğimiz isim oluyor (Object Name) yani bu örnekte MainWindow.  Kalıtıma QMainWindow'u dahil ediyoruz. Eğer bir Widget ya da Dialog tasarlasaydık burası QWidget yada QDialog olarak değişmeliydi.

Burada sınıf tanımımızı yaptık, şimdi sınıfımızı kodlamaya geçelim, anapencere.cpp adından yeni bir dosya oluşturup aşağıdaki kodu yazalım.

#include "anapencere.h"

anaPencere::anaPencere(){

 ui.setupUi( this );

}

komut satırında ders4 klasörünün bulunduğu konumda şu komutları verelim.

Linux için:
qmake-qt4 -project
qmake-qt4
make

Windows için:
qmake -project
qmake
mingw32-make

Yorumlar