4.1.1-Proje Oluşturma

"File" menüsünden "New/Project" komutunu veriyoruz.


Listeden Qt altındaki "Qt Gui Project"i seçip "Next"e tıklıyoruz.



Projeye bir isim veriyoruz. Ben "merhabadunya" ismini veriyorum, "Next"e tıklayın.


"Setup the class and file names." kısmında programınızın ana ekranı hangi tip olacaksa "UI Type" kısmında belirtiyoruz. Ben "QMainWindow" seçiyorum, tekrar "Next"e tıklayın.


"Select the Qt modules" sayfasından projemizde kullanacağınız modülleri seçiyoruz. Örneğin bir sql uygulaması geliştiriyorsanız SQL modülünü seçmelisiniz. Dilerseniz bu modülleri daha sonra .pro yöneticisi ilede güncelleyebilirsiniz. (Eclipse içinde projenin .pro dosyasına çift tıkladığınızda açılır.) "Finish"e tıklayınca Eclipse projeyi oluşturmaya başlayacaktır. merhabadunya.ui dosyasına çift tıklayıp form tasarımınızı yaptıktan sonra "Run" menüsünden projeyi çalıştırabiliriz.

Bir yere özellikle değinmek istiyorum projenize yeni formlar (arayüzler) eklemek istediğinizde "File/New/Other" menüsünden "Select a wizard" dan Qt altındaki "Qt Gui Class"ı seçin.


Çünkü bu sihirbaz hem .ui dosyasını hem bu dosyaya ait .h ve .cpp dosyalarınıda barındıran eksiksiz bir arayüz sınıfı oluşturacaktır, size ise sadece sınıfı kullanmak kalacaktır. Örneğin ben "hakkinda" isiminde bir arayüz oluşturmak istiyorum, aşağıdaki resimde oluşturulacak dosyaların ismini ve arayüzün tipini belirliyorum.


"Finish"e tıkladığımızda Eclipse arayüzün oluşması için gerekenleri yapacaktır, biz ise bu arayüzün .h dosyasını istediğimiz yerde include edip kullanmaya başlayabiliriz.

Yorumlar